پارساپارسا، تا این لحظه: 10 سال و 11 ماه و 30 روز سن داره
پوریاپوریا، تا این لحظه: 6 سال و 19 روز سن داره

هديه های آسموني

ورود به هفته4 مبارك!!!

1391/6/7 14:21
نویسنده : مامان
2,455 بازدید
اشتراک گذاری

ميدونم اگه مامان شده باشم امروز وارد هفته 4ميشم يعني 3هفته و1 روزم ميشه..

 

بارداری اول:

تاحالا فكركردي وقتي تو4هفتگي بودي چه شكلي بودي؟؟؟

بذار مامان برات بگه: يه توپ گردبودي كه داشتي خيـــــــــــــــــــــلي سريع رشدميكردي وحسابي جاتو توي دل ماماني محكم ميكردي

واقعا زندگي يك انسان ازكجاهاشروع ميشه!فتبارك الله احسن الخالقين

اينم عكسهات(البته چون تو الان خيلي كوچيكي و سونوگرافي برات ضرر داره من اين عكسها رو ازسايت گرفتم..ولي بزرگتركه شدي و خودم سونو رفتم عكسهاي واقعيه خود خودتو ميذارم):

     

اينم عكس سونوگرافي

      

حالا ميرسيم به اينكه ببينيم نيني كوچولوي مامان و بابا تواين هفته درچه حاله:

""اين هفته آغاز دوره روياني در جنين است.ازحالا تا ده هفته ديگر تقريبا تمام دستگاههاي بدن جنين تكامل يافته و شروع به فعاليت ميكند.بنابراين در اين مدت نسبت به عوامل زيان آور بسيار آسيب پذير است.درحال حاضر جنين از دو لايه خارجي(اپي بلاست) و داخلي(هايپوبلاست)تشكيل شده كه بعدها اعضا و دستگاههاي بدن جنين را مي سازند.جفت ايتدائي از دو لايه تشكيل شده كه در حال حفر كردن تونلهاي بسيار ظريف و ايجاد فضاهايي در ديواره رحم است تا درآينده اكسيژن و كليه مواد غذايي لازم را براي جنين تامين كرده و مواد زائد رادفع كنند.تقريبا در اواخر اين هفته اين سيستم شروع به كار خواهد كرد.همچنين گلبولهاي قرمز نيز در حال ساخته شدن هستند تابتوانند اكسيژن را به تمام بدن كوچك جنين برسانند.درضمن كيسه آب كه حاوي مايع آمنيوتيك است جنين را در برگرفته و وي را از آسيبهاي احتمالي در دوران بارداري محافظت خواهدكرد""

آخي كوچولوي مامان..چقدره تو داري رشد ميكني...بايدهميشه شكرگزار خداي مهربون باشيم كه ما رو از هيچ به كمال رسوند

واقعا چه كسي غير از خداي مهربون ميتونه اين همه شگفتي بيافرينه؟

شاید انسان تا توي رحم مادره فكرميكنه دنياهمينه و دنياي ديگه اي وجود نداره و فكرميكنه اگه به دنياي ديگه بياد خيلي اذيت ميشه چون به رحم مادر عادت كرده و شرايطي كه داره باعث ميشه بيش از اون رو نبينه و نخواد...

اما وقتي بدنيا مياد دل بسته ي دنيا ميشه و فكرميكنه آخرتي وجود نداره و دنيا از آخرت بهتره...ههههههههههه امان از اين انسان..ازخداميخوام نور هدايت رو درقلب كوچولوت بذاره ووقتي بزرگ شدي خودت بشي خليفه خدا روي زمين

من و بابا هم هر طوري بتونيم كمكت ميكنيم..الانم كه يحتمل داري رشدميكني ما همش برات دعاميخونيم، قرآن ميخونيم و هي فوت ميكنيم بهت..ميدونم بي اثر نخواهد بود.اميدوارم خودت هم اهلش باشي عزيــــــــــــــــــــــــــــزم كه سعادت دنيا و آخرت در همينه و بس

براي اعمال بارداري يه فايل اكسل درست كردم و ازمنابع معتبر اطلاعات خوبي توش گذاشتم و هر روز دارم اجراميكنم...بتونم برات پيوستش ميكنم ببيني عزيـــــــــــــــــــــــزم

 راستي ميدوني الان چقدري؟؟؟هههههههههههه خندم ميگيره..اندازه ي 1 دانه خردل...پس فعلابهت ميگم فسقلي!!!

 

=====================================================================

=====================================================================

بارداری دوم:

خب هیچی نشده اینجا بین دوتا بارداری یه تفاوتی ایجاد شد!!

آخه توی بارداری دوم در ورود به هفته 4 من فهمیدم مامان شدم.عزیزززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززم

دانه خردل مامان دوستت دارم

هفته 4 بارداری من از دوشنبه 16تا یکشنبه 22مرداد 96 بود

هفته های بارداریم از دوشنبه شروع میشه.یعنی هر دوشنبه وارد هفته بعد میشم

تاریخ تولدت میشه اواخر فروردین تااوایل اردیبهشت 97.مثل پسرکم پارساجونم

پسندها (1)

نظرات (1)

پرستو
21 خرداد 93 9:48
سلام داشتم دنبال مطالب بارداری میگشتم که وبلاگ شما رو پیدا کردم خیلی وبلاگ خوبیه و فکرمیکنم بهم کمک میکنه آخه من بارداری اولمه و خیلی ناشی م به منم سر بزن
مامان
پاسخ
سلام انشاالله دوران بارداری خوبی داشته باشی و بسلامتی نینی گلت را بموقع بغل بگیری چشم حتما سرمیزنم